Page 19 - Trinamiek Academie 2018-2019
P. 19

9	Engels voor leerkrachten, de basis
Wegens groot succes afgelopen jaar wordt dit aanbod herhaald! Een van de voorwaarden voor goed onderwijs Engels in het PO is goed opgeleid personeel, uitnodigend materiaal en kennis van didactische concepten voor tweede talenonderwijs. Het eerste en laatste aspect vormen de ingrediënten van de bijeenkomsten. De eerste is aandacht voor eigen vaardigheden van leerkrachten. Door de verschillende taalvaardig- heden te oefenen tijdens de cursus (o.m. Speaking) wordt gewerkt aan het zelfvertrouwen van de leerkrachten op dit gebied. Ook de andere vaardig- heden zullen aan bod komen (Reading, Writing and Listening). De tweede is aandacht voor didactiek van Engelse lessen aan de hand van praktische voorbeelden. Hoe zet je de les Engels neer zodat de leerlingen welwillend kunnen instappen? En hoe zorg je ervoor dat ‘de ruif niet te hoog hangt’? Hierbij zal ook besproken worden hoe de leerkracht differentiatie kan toepassen in de klas.
Doelen van de cursus
• De leerkrachten krijgen meer zelfvertrouwen in het bezig zijn met Engels voor de klas;
• De leerkrachten groeien in hun Engelse taalvaardigheden; • De leerkrachten hebben meer opties tot hun beschikking aan praktische
(didactische) werkvormen voor de Engelse lessen; • De leerkrachten weten hoe ze kunnen differentiëren tijdens de lessen
Engels.
Opbrengsten
• De leerkrachten zijn beter in staat Engels daadwerkelijk in de klas te gebruiken;
• De leerkrachten hebben meer zelfvertrouwen om Engels in de les in te zetten;
• De leerkrachten zijn in staat om enkele onderdelen van het Engels op een praktische en natuurlijke manier aan te bieden in de diverse groepen;
• De leerkrachten hebben kennis van het inzetten van differentiatie in de lessen Engels.
Trainer: Datum en tijd:
Locatie:
Gijsbert van Dam, Driestar Educatief do. 15 november 2018, do. 10 januari 2019 en do. 7 februari 2019 van 16.00 - 18.00 ( 6 uur) Huis van Trinamiek, Boerhaaveweg 39, IJsselstein
Dit aanbod is geregistreerd in het lerarenregister.
19


































































































   17   18   19   20   21